Het kiezen van de juiste voice-over voor uw video

Bij het maken van uw bedrijfsfilm, online video of reclame is het belangrijk u te realiseren hoe de keuze voor de voice-over de effectiviteit van uw video beïnvloed. Om u te helpen een voice-over te kiezen die ervoor zorgt dat kijkers daadwerkelijk aandacht besteden aan uw filmpje geef ik hierbij een aantal tips.

Man of vrouw?

Het kiezen van een voice-over zal veel te maken hebben met uw doelgroep en het product of de dienst die u promoot. Wanner uw product of dienst bijvoorbeeld specifiek op vrouwen gericht is zou  het raadzaam zijn om een vrouwelijke voice-over te kiezen tot wie uw publiek zich kan verhouden.

Accent!

Ook hiervoor zal uw keuze bepaald worden door de demografie van uw gewenste publiek. Denk na op het type accent en hoe dit over zal komen op uw doelgroep. Daar komt ook nog bij dat luisteraars – of dit nu terecht of onterecht is – accenten kunnen associeren met verschillende niveaus van vriendelijkheid of opleiding. Dus kies verstandig.

Tone of voice

De manier waarop een voice-over uw tekst uitspreekt zegt misschien nog meer dan de tekst zelf. Wat moet uw publiek denken wanneer zij de voice-over horen? De toon van de stem kan een onderliggende betekenis geven aan uw video. Wanneer uw bedrijf zichzelf wilt neerzetten als vrolijk en gemakkelijk in de omgang wilt u een andere intonatie dan wanneer de boodschap ernstiger of meer corporate moet zijn.

Wanneer u kiest voor een voice-over, adviseer ze altijd over de manier waarop ze moeten spreken

Snelheid en tempo

Om uw doelgroep uw bericht te helpen begrijpen moet u ervoor zorgen dat uw script wordt gelezen op een redelijke snelheid en tempo. Dit om te zorgen dat uw publiek beide de boodschap van de tekst en het gevoel van de stem kunnen volgen.

Hopelijk zijn dit nuttige tips wanneer u erover denkt om een voice-over in te schakelen voor uw video. Maar wanneer u meer advies zoekt of vragen hebt, neem dan contact op via 

info@kimberleyperukel.nlof via 06-34107500

Ik loop graag het proces van een opname met u door om te zien of ik de stem ben voor uw project.